Två är inte alltid bättre

Ibland ser man dubbelt. Och ibland är det dubbel upplaga helt enkelt. Själv har jag av någon outgrundlig (säkerligen jättesmart) anledning två stycken nätverkskablar liggande vid uttaget. En till datorn jag använder och en till en gammal burk som bara håller den nya sällskap. Så, efter ha varit borta ett par dagar, så pluggar jag i igen. Och får inte nätet att funka. En omstart hjälper inte. Två omstarter hjälper inte. Desperationen växer. Kollar på felmeddelandet; 'En nätverkssladd är urdragen". Det börjar svagt höras nåt klockljud, och det skramlar med mynt. Kollar kontakten i väggen. Sitter fint. Kollar kontakten i datorn. Sitter fint. Funkar fortfarande inte. Sen börjar klockorna ringa och myntet trillar ner. Det kanske hjälper om man sätter i rätt kabel kanske...

Ett annat exempel på att två inte är bättre, hämtas från Expressen. Om man får tro dem är det slut mellan Fadde och Linda igen. Igen. För alltid den här gången. Igen. Jag sätter en tia på ett midsommarbröllop... any takers?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Prova att kortsluta en switch, så att en sladd går till datorn, och en till en annan port på samma switch. Oj, vad det börjar gå trafik, och oj, vad det går långsamt. :)

2007-05-25 @ 08:00:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/174

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0