Resor ger perspektiv

Man lär sig alltid något nytt, speciellt när man reser. Man behöver inte resa långt eller länge. Det räcker som jag gjorde igår, en resa i Sverige. Tur och retur (vilket gör mig något trött och slö idag). Jag lärde mig åtminstone tre saker igår, alla mer eller (snarare) mindre intressanta.

1. Även en inbiten "landsortsbo" som jag kan navigera i SLs lokaltrafik. Detta tack vare, eller trots, den hjälp man får på hemsidan och av information på plats.

2. Sannolikhet är just det, sannolikhet. Ibland spelar den oss ett spratt. För hur stor är sannolikheten egentligen, att när jag besöker två olika skolor, en rejäl bit ifrån varandra, på två helt olika dagar att jag blir bjuden på pasta med skinksås båda gångerna? Really?

3. Det är en tuff konkurrens om det mesta. Även om tomburkar och pantflaskor i papperskorgar på Stockholms Central. Speciellt igår när Coca-Cola Zero hade kampanj och bjöd på smakprov (nej, jag smakade inte... ni vet vad jag tycker om sån dricka), vilket verkade få vissa att överhetta. Det gällde att hålla hårt i burkarna om man tänkte ha kvar den...

Så, nu känner jag mig mycket mer redo att möta världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0