Mer socker till folket!

Förutsättning nummer ett (och enda förutsättning): Jag har på buss/tåg/flyg idag tagit mig genom i stort sett hela Sverige. Jag är trött. Dötrött.

När jag är dötrött finns det ett bot som gäller. Socker. Socker i fast form (läs godis) och socker i flytande form (läs läsk, allra helst cola (eller trocadero)). En väldigt god bot. Idag är jag dock lite extra trött. Hade bara en Diet Coke i kylen. Diet Coke är inte socker. Diet Coke är hädelse. Diet Coke är nåt fånigt substitut, suckralos. Ger säker cancer. Dessutom påstår de att den ska smaka som vanligt. Lögn. LÖGN!

Så nu sitter jag här, med någon dryck direkt från dödsrikets allra djupaste gravar, och funderar på vad jag ska göra. Det som ligger närmast är att hälla ut rävgiftet och gå och köpa lite hederlig äkta läsk. Sån med socker i. Sån läsk som smakar gott. Sån läsk som man åtminstone vet på vilka sätt den är onyttig. Sån dryck med en massa socker i...

Detta är enda vettiga användningen av Diet Coke. (Fast jag har redan käkat upp min mentos...)

Mer socker åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0