The return of the new (solbrända) me...

Jag ser till min egen glädje, och viss förvåning, att folk faktiskt kikar in här på bloggen fortfarande. Trots att jag inte skrivit nåt alls på flera veckor. Vilket förtroende (att missbruka - muhahaha ;) )

De senaste veckorna har det faktiskt dykt upp en del som jag skulle velat skriva om. Men då är man helt plötsligt totalt utan nät. Detta beroende på en utlandsvistelse. Så funderingar kring dieten man hållit - jag lovar - alla diet-coacher som ger råd på "Du blir vad du äter"-liknande program skulle fått härdsmälta. Läsk, chokladmousse i mängder, gudalik Ben & Jerry Glass. Och Pims. Och flamberade jordgubbar. Och stora stekar. Och allt i mängder. Eller så hade man kunnat skriva om vädret. Eller spanjorers sätt att hantera väskor på en flygplats. Eller hur en stad ser ut efter att 4000 Harley Davidssons invaderat den. Eller just hur det känns att vara avskuren från internet och allt vad nyheter heter. Jag menar, vi skulle kunnat haft en statskupp som skulle passerat mig helt obemärkt. Nu blev det inget med det, förutom det här nu då. Eller så kommer det tillbaka till mig sen som nån återblick. Varför planera mera, det är ju sommar...

Men nu är jag tillbaka, samma gamla jag fast med en något mer bruntonad nyans än den man har efter en norrbottnisk vinter. Så jag ska skriva något mer frekvent än var tredje vecka eller så. När nu jag kan slå mig fram till nätet...

Hoppas just din sommar är bra den med. Fast jag skrattade gott när det ösregnade här hemma på midsommar och jag njöt av en 35 grader varm spansk sol...

Kommentarer
Postat av: Bert

Men alltså - Ösregn här hemma på midsommar....???
Bor inte du i Luleå. Din blogg är ju i alla fall placerad här.
Ösregnat har det gjort. Men inte i Norrbotten! Man skall inte lita på det som sägs/skrivs i s.k. riksmedia.
;)

2007-06-25 @ 12:59:07
URL: http://ogonblickinorr.blogspot.com
Postat av: Enc

Här hemma är ett komplicerat begrepp just nu :) . Dels är det sommar, och då skiftar hemma till mina föräldrars hemort, där jag tillfälligt bor och arbetar. Sen har jag bott i Luleå, fram tills nån gång nu i sommar då flyttlasset kommer gå söderut... Och regnrapporten kom från släktingar och vänner (det är ju viktigast att det regnar på dem ;) )

2007-06-26 @ 18:41:56
URL: http://tenct.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0