Saga Excellente

Ja. Jag erkänner (det var jag som gjorde det... va? nej inte det!). Jag har inte sett så fruktansvärt mycket av den formidabla flod av animé-serier och filmer som finns. Men jag har på sistone sett en del. Och jag har inte varit motiverad att se mer. Det har vart segt och långsamt, utdraget och ologiskt (lite om hur jag tänkt har jag redan nämnt här och här) . Jag tyckte ändå att jag blrjade ha sett så pass mycket att jag kunde börja bygga en bild av genren som sådan, och den var inte ljus. Eller rolig. Eller smickrande.

Men så hände något. Jag såg ljuset. Jag såg Excel Saga. Maken till urflippad, helskum, totalt urspårad, galen och hysteriskt rolig serie finns inte. Jag menar, enligt imdb så är Tagline för serien: "This is one crack team of special agents that might be doing better if they actually were on crack". Ganska talande faktiskt. Jag menar, en LSD och amfetaminspeedad (inte för att jag tror att han var det... men...) författare kommer inte ens nära att förklara galenskaperna. Efter första avsnittet, hela tjugo minuter, var man helt slut. Ironiskt nog (ni fattar om ni ser avsnittet) kändes det som om man blivit överkörd av en långtradare. Inte en sekund av lugn där man kunde slappna av. Det var banne mig jobbigt att se på det. Och underbart, fantastiskt och galet hysteriskt roligt. Excel Saga är en keeper... Excel Saga fick mig att tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0