Dags att se rött!

Jag kommer att ha på mig rött imorgon. Kommer du? (DN)

Det är min markering för att jag inte accepterar diktatoriska regimer. Tyvärr kan jag inte mer än undra vad Kina har för baktankar med att stoppa eventuella sanktioner (DN)? De vill säkert inte ha något nytt Himmelska Fridens Torg där en diktatorisk regims agerande kastar skuggor över Kinas egna mörka närtidshistoria. Men de vill säkert inte heller ha några sanktioner mot en diktatoriks regim som kan ses som ett erkännande och främjande för fria val och mänskliga rättigheter, speciellt inte så nära hem. Frihetsrörelser kan sprida sig som ringar på vattnet och Kina väl absolut inte ha några oroligheter inför sitt PR-jippo nästa år. Att förlägga OS till Kina var ett misstag.

Det är dessutom för lite att kräva militärjuntans återhållsamhet. Det är lagom att kräva dess avgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0