Spammare - hur tänker dem?

Eller rubriken är egentligen fel. De som öppnar och blir "lurade" av spam... hur tänker dem? Det är det jag egentligen undrar. Jag har en mail-adress som tyvärr får både ett och annat spam-mail. De åker i papperskorgen utan att blinka, men ibland sitter jag och funderar på hur de som skrev rubrikerna i mailen verkligen tänker. Eller de som då öppnar dem, för att det är ju uppenbarligen lönsamt att spamma, annars skulle ju ingen göra det.

Men vem öppnar en rubrik som heter "Re: Poss.ible me..ting."? Om man bortser från det första att det är på engelska, eftersom spammingen är en internationell företeelse, reagerar folk inte på de överdrivet många punkterna? Eller har de flesta vänner som slänger in punkter överallt, även mitt i ord? Det kanske är bara jag som inte har det. Det kanske är ett problem som sprider sig lika mycket som särskrivningen i svenskan (Huja). För mig blir det bara löjligt och avslöjande.

Än värre, fast roligare, är faktiskt rubrikerna som saknar punkter men samtidigt saknar all sans och reson. Fick nyligen ett som fastnade på minnet. "Not vehicular my Columbia" skulle det tydligen handla om. Va? Är det bara jag som inte får ut nåt vettigt av den meningen? Vem är det tänkt ska bli intresserad och öppna ett mail som bara mumlar obegripligheter i rubriken? Eller då, uppenbarligen, hur tänker de som öppnar dem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0