Handväskor är farliga

Jag kikar på kalendern. Det är inte 1 April. Trodde annars det här var ett skämt. Jag trodde den här debatten var död och begraven sen länge. Att Teletubbies skulle göra barn homosexuella, eller specifikt att barn skulle bli homosexuella för att en figur har handväska. Handväskor är därmed farliga, måste ju vara slutsatsen. Åtminstone när de bärs av vad som folk gissar är en man. Jag hade svårt att tro att folk kan vara så här enkelspåriga och så diskriminerande, på samma gång. Det är ju så uppenbart löjligt. Resonemanget lyder: Du som man bör hålla dig undan allt vad handväskor heter. För våra barns skull!  Hur nu de egentligen skulle ta skada av att vara homosexuella är ju en intressant fråga som för enkelhets skull ignoreras. Jag undrar hur jag påverkar min omgivning. Jag bär ryggsäck. Kommer alla barn bli extremsportare nu?

Sen kan man väl diskutera Teletubbies underhållningsvärde. Men det är ju en helt annan grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0