Vår? Noooooo!

Expressen skriver att snart, äntligen, är våren på gång. Argh! Jag vill inte ha nån vår, inte än. Jag vill ha vinter först. Jag menar, snötäcket har ju inte legat så länge, och inte är det särskilt mycket heller. Och inte har vi haft några dagar med dryga 30 minusgrader, det borde vara obligatoriskt varje vinter. Med andra ord, det har inte varit någon riktig vinter. Och så skriver Expressen att de vill avliva den i förtid...

Ja, jag vet att jag (antagligen) är i minoritet med min åsikt. Folk, med tanke på vad man läser på bloggar och läser/ser på nyheter, verkar få panik när termometern närmar sig nollan (jag med, fast från fel håll då) och marken täcks av ett fitt fluffigt lager snö. Kollektivtrafiken bryter ihop, vägarna täpps av köer och klagokören kunde inte vara högre. Men, vadå? Vi är i början på mars, det ska vara vinter, och (hey - newsflash!) ta en kik på en jordglob. Vi ligger ganska långt norrut. Det ska vara vinter här. Vi ska minsann vara glada att det är så milt som det är. Bara att tacka (mest) golfströmmen. Men nog kunde det vänta lite med våren ännu.

Mer vinter åt folket!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med! Mer vinter! Våren kan vänta ett tag till.

2007-03-02 @ 14:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0