Motivation att träna...

Expressen skriver om forskning som pekar på att träning och motion leder till att motverka demens och får dig att sluta röka lättare. Eftersom jag inte röker så struntar jag i den effekten, men demens är inget jag vill lida av, så det vore ju inte dumt om det där stämde. Då skulle man kunna släpa sig ner till hallen nån gång extra. Jag är inte helt förvånad. I en artikel om långlivade personer i National Geographic för ett tag sen lyftes just motion och fysisk aktivitet som en faktor. Och jag vill minnas att idrottande elever har visat sig kunna ta till sig material i skolan bättre.

Men Expressen glömmer en sak. Att det är kul. Så när jag ikväll går och jagar den vita plastbollen så gör jag bara inte det. Jag jagar demensspöken på samma gång. Dubbel jakt... borde bli dubbelt så kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0