May the stamp be with you

DN skriver att det amerikanska postverket ska släppa en serie frimärken med karaktärer från Star Wars, vad jag förstår den ursprungliga trilogin. Så helt plötsligt kan folk i USA ha en stämplad nuna av Darth Vader, Leia eller Luke på sina brev. Det ska dessutom anordnas en omröstning där vinnaren får ett eget häfte framöver. Jag vet då vilken som är min favorit. Och visserligen, som påpekats i Vänner, så är ju Leia en ikon, men det blir inte hon. Och inte blir det mes-Luke heller.

Kan faktiskt tänka mig att samlare både i och utanför USA köper både ett och två häften. En hel del kommer nog hamna på "export". Heck... till och med jag skulle tänka mig att bli frimärkssamlare för en dag.

En tanke slår mig. Det finns en lite rolig "myt" om brevbärare (Going postal) som blir okontrollerbart arga och våldsamma. Undrar om det verkligen är en så god idé att kombinera detta med en Dark Lord of the Sith? Om brevbäraren andas verkligen tungt och säger att han finner din låga tilltro störande så kanske du ska skaffa en postbox istället...

You don't know the power of the dark side

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0