Efterlyser musik...

Det här är en låt jag gillar, Sofia och Anna med Du Calmmit. Det är en verkligen känsla i låten, samt att jag gillar kopplingarna till samiks musik, tradition och natur. Är det någon som vet om Sofia och Anna gjort något mer?

På samma tema. Hörde bandet Enjoyk (länk: 1 , 2 ) på ishotellet för ett par år sen. Musiken trollband mig. De hade också den här blandingen och kopplingen mellan modernt och traditionellt, med anspelningar på natur och etnisk musik. Jag minns inte hur det var, om man kunde köpa skivan där på ishotellet eller inte. Jag hade i alla fall inte med mig någon därifrån. Sen dess har jag letat (med växlande intensitet). Förgäves. Båda länkarna ovan säger ju att bandet släppt åtminstone en skiva. Är det någon som känner till var man kan få tag på den? Till och med beställ-funktionen på hemsidan är ju inaktiverad. Tips mottages gärna, och får ni möjlighet att lyssna kan jag rekommendera att ni tar den tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0