Jättepussel med större och fler bitar än vad som fick plats...

Ibland får man ta fram geniknölarna och gnugga dem lite extra. Dagens jobb krävde nämligen målning. Hela dagen. Och folk som befunnit sig i Jönköpingstrakten och vänt ansiktet uppåt (utomhus) har kunnat konstatera att det regnat ute. Och då menar jag inte bara några fåniga små droppar, eller lätt småstrilande. Jag snackar regn. Lösningen var ett litet plåtskjul, egentligen ett förråd. Problemet är att målningen egentligen kräver dubbelt så stor yta som skjulet kan erbjuda. Vilket helt enkelt ledde till pussel på stor nivå, där målade bitar och bräder skulle passas in i skrymslen och vrår för att så effektivt som möjligt utnyttja platsen, och måla mera. Knöligt värre. Men pussel ska ju vara bra hjärngympa och motverka Alzheimers så efter dagens övningar lär jag knappast behöva oroa mig för det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0