Svordomarnas högtidsdag...

Nej... jag kan inte låta bli. Jag måste kommentera det här jag med, lagförslaget mot svordomar! För att uttrycka det milt ett något ogenomtänkt förslag, för att vara ärlig ett riktigt korkat ett. Och vilket mothugg hon fått... allt från hyfsat genomtänkta till direkta personangrepp. Alla med någorlunda samma budskap... ge *beep* i våra svordomar. Svordomarna har flytit i strömmar i inläggen bara för att...

Samtidigt kan jag nog inte mer än skänka en tanke. Det har nog aldrig som idag varit så accepterat att kalla vem som helst för hora, kukhuvud och vad man nu önskar... På nåt sätt får jag inte riktigt ihop det här med att vi måste få ordning och respekt i skolan osv...

Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG! det e juh sjukt... man kan juh inte förbjuda fula ord *fniss*

2007-01-29 @ 18:56:21
URL: http://polobear.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är liksom inte realistiskt att förbjuda fula ord. Det är väl redan lite av en oskriven lag att inte göra det? Vett och etikett- folkvett, liksom.

Själv kastar jag väl ur mig ett och annat ord ibland. Typ "vardagsbruk", om man kan kalla det så.
Folk som vrrräker ur sig svordommar och elaka ord har väl inte ett ordförråd som räcker till i alla lägen.
"Amen du då ditt jävla kukhuvud, du ska ju bara hålla käften"
Låter inte särskilt begåvat, tycker jag=)

2007-01-30 @ 08:54:31
URL: http://promianna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0