Mitt eget land?

När man var liten... eh, mindre åtminstone, fantiserade jag ibland om att utropa tomten hemma till ett eget land. Tänkte väl att titeln president passade, eller kung och att en egen armé vore rätt smidigt att ha ibland. Av praktiska (och teoretiska skäl) blev det ju aldrig av, men nu har jag tydligen chansen igen! Sealand är till salu (Expressen). Tycker ni jag ska slå till? Sealand ska tydligen ha egen valuta och frimärken (och massa fina titlar)... fast det finns problem också. För det första så har England uttökat sin territorialgräns till sjöss (BBC), och inkluderar nu Sealand, vilket gör det juridiskt snårigt (eller kanske snarare snårigare än förr). Dessutom så brann det tydligen kraftigt i landet nyligen (BBC) med ganska stora skador som följd. För det tredje verkar det ganska dyrt, åtminstone enligt Wikipedia som har en ganska omfattande artikel om "landet"...

Så nu är frågan... ska man slå till eller ska man satsa på sitt eget land istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0