Bättre nu än förr...

Ah.. ni vet. Man säger alltid: Det var bättre förr. Nu har jag kommit fram till att så inte är fallet. Efter ett längre juluppehåll masade jag mig ner till Idrottshallen för att ta upp träningen igen. Placerade mig på roddmaskinen och höll, i vanlig ordning, på att ge upp efter tio minuter. Inte för att jag var trött, utan för att jag var uttråkad bortom all gräns. Roddmaskin och träning i all ära, men huvudet mitt vill ha lite mer stimulans eller distraktion en repetetivt roende. Någon som gick förbi tyckte att man skulle ha en storbilds-Tv på väggen. Ingen dum idé. Eller som jag såg vid ett besök på ett gym i USA för ett herrans massa år sen, en liten skärm på varje roddmaskin så att man antingen kunde tävla mot en dator eller andra roddare bredvid. Det var skoj. Nu sitter man där och fånstirrar rakt fram medan sekunderna trillar förbi i skrämmande låg fart. (Jag undrar om tidsströmmen är inverst beroende på mitt roende? Det tycks nämligen gå saktare ju fortare jag ror. Intressant.) Fast det kunde vart värre... det kunde varit förr och man kunde vara galärslav.

Phu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0