Bara liiite avundsjuk

Ja, som utbildad lärare och rymdintresserad kan man ju inte vara annat än lite avundsjuk på Barbara Morgan (DN) som fått privilegiet att fara till ISS. Fast för mig känns det ju som en dubbel bonus. För det första så är det ju en, visserligen ganska meningslös, men kul grej att bokstavligen talat lyfta fram (upp) läraren. För det andra så är det ju en större bonus att se vart karriären kan leda. Det hade jag ingen aning om när jag bytte spår och valde lärare, men se vad som kan dimpa ner. Att Morgan dessutom var utbildad astronaut kan vi ju glömma för tillfället, fast jag kan nog tänka mig ge den utbildningen ett försök jag med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0