Diktator för en kväll

Visst finns det en liten diktator i oss alla. Ta alla beslut själv, smussla och förskingra. Gå bakom ryggen på sina lierade och hugga folk i ryggen till höger och vänster. Honom släppte jag fram för en kväll i påsk. Lugn... jag har inga planer på att ta över världen. Än. Eller eh... jag ska inte sjösätta dem än.

Det handlar däremot om spelet Junta. Det är ett helsjukt och alldeles jätteroligt spel. Här behöver man inte oroa sig för att medspelarna ska ljuga, fuska, smussla och planera att förråda dig vid första bästa tillfälle. Det är garanterat och helt enkelt spelidén. Hur kul som helst. Det är alltså helt ok att vara lite taskig, och i och med att alla är taskiga mot alla hela tiden så är det ingen som tar illa upp (inte i mitt spelsällskap iaf - jag tror man får vara väl känslig i såna fall). Och jag menar... tycker du att någon inte sköter sig så kan du ju alltid revoltera och bli diktator själv...

Spelet rekommenderas. Kanske vill du utmana mig om min Bananrepublik...?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det låter inte som något för mig. Jag gillar inte att bli lurad eller misslyckas i spel. Men det är klart jag skulle vilja bli diktator... Svår balansgång det där...

2007-04-09 @ 14:44:48
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: SB

Ohh, har ni spelat Junta? Du får ju skriva ett inlägg om hur det gick :)

2007-04-09 @ 21:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0