Det var inte så länge sen...

Fick av min kära mor en hög disketter som hon funnit i mitt gamla rum i ursprungshemmet. Jag kanske borde kolla vad som är på dem innan de går till destruktion. Bläddrar bland dem och läser på etiketterna. Hittar en där det står: Civ 2 14/17.

Småler... ja det var inte så länge sen man satt där och bytte disketter som en galning. Efter ett tag lyxade vi till det hemma och skaffade flera diskettstationer. Nu finns det inte ens en enda här i närheten och jag kan inte kolla vad som ligger på disketterna. Som tur är så har vi bytt till CD-skivor och DVDs. Kan fortfarande vara lite irriterande när man installerar och måste byta mellan två eller tre skivor. Men det är inte sjutton som tur är. Utvecklingen går faktiskt framåt. Tydligen.

Kommentarer
Postat av: SB

Mmm, där i brytningen mellan CD/diskett fick vi ju alltid en version Office till jobbet som var på typ 45 disketter...

2007-04-24 @ 20:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0