Stjärnfall

Är du ute och vandrar, eller bara befinner dig på en mörk plats ikväll eller de närmaste dagarna kan det vara värt att slänga en kik på natthimlen - du kan få många önskningar alldeles gratis. Det är nämligen dags för Orioniderna - ett årligt återkommande meteorregn. Missförstå nu termen regn rätt, det handlar inte om någon störtskur precis, utan det talas om tiotals stjärnfall i timmen. Uppmärksamhet och tålamod alltså, om man vill kika. Eller lita på turen. Men kika på stjärnbilden Orion (den är oftast lätt att hitta) det är därifrån stjärnfallen synes komma (egentligen är de rester av Halleys komet).

Med min tur så är det säkert molnigt ikväll. Fast jag vill ju ha snö. Hm. Nåja... bara jag får nåt i huvudet blir jag glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0