Snö...

Ja, jag ville ju ha snö häromdagen. Visst. Den första snön kom ju redan i slutet på september. Men nu hoppas jag den kommit för att stanna (till omkring april i alla fall). Började så stillsamt med små små kristaller som singlade till marken, för att öka i kraft till större men mjuka fluffiga flingor stillsamt fallande till marken. Och äntligen lägger sig ett tunt täcke på marken. Och jag blev blöt om fötterna.

Hade ju tänkt att hockeymatchen var ett lämpligt tillfälle att promenera in nya skorna. Som ett brev på posten - eller än mer oundvikligt - litar inte helt på Posten - kom självklart skoskavet. Ouch. Skoskav är ren och skär ondska. Så när jag skulle traska iväg för att kika film, vad väljer jag då för skor? Jo, mina gympadojor där hälen kan fällas ner och göra skorna till wannabe-sandaler. Jag menar, det var ju torrt på marken när jag gick dit. Det var det inte på hemvägen. Nåja... nu är jag hemma i värmen igen... let it fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0