Shura Yukihime

Cinema Enc visade ikväll Shura Yukihime från 2001. En japansk action med effektfulla svärdsfighter men som utspelas i en nära framtid. Överlag en ganska bra film, som skiljer sig en aning gentemot en hel del andra svärds-action fron Japan/Kina. Denna film är någorlunda "realistisk" i den mening att karaktärerna inte hoppar 10 meter, springer snabbare än ljudet, springer i träd eller liknande. Bara gammal hederlig action...  Mitt betyg: 7/10

Huvudrollinnehaverskan Yumiko Shaku ser jag inte haft så många roller (enligt Imdb åtminstone) men har dykt upp i några sentida versioner av Gojira. Vilket påminner mig om ett gäng Gojira-filmer som spelades in på 90-talet (exempelvis denna). Det är något av det värsta jag sett i form av specialeffekter. Jag hade kunnat spela in bättre effekter själv med en Gojira-docka - vilket gissningsvis var ungefär vad som verkligen hände - vilket är otroligt eftersom de är någorlunda samtida med Jurassic Park. Fascinerande nog verkar filmerna varit riktigt populära i Japan när de kom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0