Ovädret över!

Någon storm tycker jag aldrig det var, nej, ett litet trevligt oväder var nog allt. En hel del snö har fallit, och det blåste en del. Yrde en del snö, otrevligt att gå i, men det var också allt. Som sagt, här var det aldrig särskilt allvarligt - jag är till och med glad att det snöar. Jag gillar snö. Är det vinter - och det är det nu - då ska det vara gott med snö. Nu slipper man se grässtråna sticka upp genom snötäcket i alla fall - och  jag vill inte se dem förrän långt in på andra sidan nyåret! Nåja, kikade ut genom fönstret nyss och kunde se att nu hade till och med vinden lagt sig och ingen snö yrde mer. Plogbilarna har nog fortfarande att göra en stund, men så mycket nytt arbete skapas nog inte längre. Lokala nätsidor uppger att det inte blåser mer än ett par sekundmeter, långt ifrån några stormbyar, och några grader kallt. Kan bli en fin morgondag...

(Om jag nu orkar upp till den med tanke på att jag sitter här och skriver)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0