Komplicerat värre...

Jag är en av de priviligerade som fått ett inbetalningskort från Radiotjänst i Kiruna AB (Yey - grattis till mig!). AB? Aktiebolag? Hm, man kanske skulle köpa aktier där, jag menar, de har ju en ganska stabil kundkrets. Hur som helst, jag vet inte riktigt vad jag ska göra med räkningen. Det är ju så svårt. Vissa tar det tydligen över ett decennium innan man listar ut vad man har den till. Funderar på att ha den som soffbord, eller den kanske går att laga till i ugnen?

Jag vet! Jag betalar den, säger några bistra ord till den och lägger den sedan i de fördömda papprenas samling - (Muhahaha! - vet inte varför, men det kändes så rätt med ett elakt skratt här).

Jag fattar inte hur en politiker med minsta ambition kan vara så klantig att åka dit på en sån liten skitsak som TV-avgiften. Ekonomiskt kan det ju inte vara, t o m jag med min begränsade budget betalar ju. Fast det är kanske är lika bra. Är man så dum att man antingen tror att det inte ska komma ut, eller att folk kommer klaga så ska man inte sitta i en ledande position. Stupid, stupid, stupid.

Kan inte mer än skratta åt Radiotjänst. De brukar slå ifrån sig med näbbar och klor att man ska minsann inte vända sig till dem när man inte gillar utbudet i SVT eller andra public service-kanaler. Men vad står längst upp på fakturan som en motivering till att man ska betala. Jo, att det finansierar SVT och public service så att vi får ett brett utbud utan reklam. Bestäm er! Ni kan ju inte ta åt er av det goda som public service-företagen levererar, men vägra ansvar på kritiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0