Idioternas morgon?

Jaha... så vaknar man upp en måndagsmorgon, knappar upp nyheterna på datorn och vad ser man. Kärnvapenprov i Nordkorea och kravaller i Göteborg. Får en intensiv lust att gå tillbaka till sängen och krypa ner under täcket igen.

Idioter!

Nordkorea är en underlig skapelse. En skapelse som världen klart vore bättre utan. Frågan är bara, nu när den finns, vad man ska göra åt den? Uppenbarligen skiter Kim Jong Il och hans kumpaner ganska totalt i omvärldens åsikter, protester och diplomatiska framstötar. Han skiter uppenbarligen också i sitt eget folk. Bara intresserad av att hålla en stark statsmakt över ett ruinmässigt land och känna någon sorts tillfredsställelse över att sitt folk lever i misär och hota sina grannar. Det är ju också något av att vara stolt över. Idiot! Synd bara att han inte är helt dum...

Och vad är det som är så kul att förstöra annans egendom? Att bara slå sönder för sakens skull? Bara för att det helt plötsligt blev strömavbrott, och mörkt, så får någon den strålande idén: "Låt oss samla ihop alla våra kompisar och slå sönder allt vi kommer åt." För att allt blir så mycket bättre av det. Man får ofta höra att det beror i frustration över utanförskap, arbetslöshet och att förorten man bor i är lågt prioriterad. Men blir det då mycket bättre av att slå sönder det som finns där? Tror man folk och företag vill satsa mer där då? Är säker på att samma ungdomar klagar på att det inte finns nåt att göra där de bor och tycker det är hemskt att ingen fixar upp förödelsen snabbare. Och att ge något löjligt svepskäl att man slåss mot någon sorts kapitalistisk orättvisa och övermakt är ju totalt larvigt. Då ger man sig inte på skolor och ålderdomshem. Fast jag är ju så här på avstånd redan säker på att det är inte är de smartaste som håller på så här... Idioter (Ibland är jag faktiskt inte ledsen över mina fördomar).

Nä, nu blev jag sur... Täcket? Vad sa du? Saknar kudden mig? Ja, jag kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0