Halloween

Jaså, det är Halloween idag. Det säger väl det mesta vad jag tycker om den (så kallade) helgen. Den kom ju och invaderade Sverige nån gång för en tio år sen kanske men lyckligtvis tycker jag hypen dött undan nu på slutet. Har knappt hört något om den i år faktiskt. Skönt. För har man sett Halloween-firandet på nära håll i USA så är den svenska varianten något så enormt urvattnad så den framstår löjlig. Jag gillar Halloween i USA, där det finns en historia och en kultur där festen och firandet växt fram. I Sverige känns det bara konstlat och kommersiellt.

Och ett varningens finger till alla som vill spela mig spratt idag, så här i Halloween-andan. Jag har sovit riktigt illa, nej stryk det, jag har sovit riktigt lite inatt. Dessutom väntar jag mig dåliga nyheter under dagen som förvärrar en redan frustrerad situation. Det vill säga, tålamodet är inte så stort idag. Så spratt på egen risk. Du kan få en riktig trick tillbaka som inte är en treat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0