Evil Dead

Var du en som älskade Evil Dead och dess efterföljare? Kanske inte min egen favortigenre men Army of Darkness var ju bra härlig. Nåja, snart får man chansen igen då det verkar bli en modern remake av Evil Dead. Just det... Sam Raimi (fyller år idag också) är igång igen med vänner och syskon. Tyvärr verkar det inte vara Sam som ska regissera själv. Men jag räknar kallt med att Ted Raimi och Bruce Campbell dyker upp! Preliminär release 2008.

Kan man inte hålla sig kan man se My Name is Bruce (release i USA tidigt nästa år) där huvudrollsinnehvaren i filmerna, just det, Bruce Campbell, hamnar i svårigheter för att han spelat huvudrollen i just Evil Dead. Lovar gott vill jag säga.

Sen tycker jag det är extra skoj att det fortfarande är ett gammalt kompisgäng från barndomen som håller ihop och gör film på hög nivå. De har i allt jag sett av dem dessutom lyckats hålla en skön humoristisk ton och nivå på sina projekt. Inga djuplodningar kanske men underhållande värre. De har verkligen glimten i kameran. Vänta bara... jag ska nog också... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0