Dagens gnällspik!

Yupp... det får väl vara jag det! Jag må vara lite överkänslig - tyck vad du vill. Fine by me. Vad som irriterar mig? Hur lata folk är...

Var och spelade innebandy. Skoj, Gick för övrigt riktigt bra och hur skönt att känna att man kunde springa för fullt, och orka. Nåja. Det handlar om studentidrott, det vill säga, det finns ingen ledare där. Man får gemensamt dela upp lag, men framförallt sätta upp sarg och göra iordning planen. Jag har inga problem med det. Vadå, man är ju ändå där för att motionera. Inga problem att hugga i, hjälper alla till går det snabbt. Självklart hjälper inte alla till. Det är vad som irriterar mig. Det finns alltid ett gäng som bara väntar och tittar på medans resten plockar fram. Vad är de rädda för? Bli svettiga? Newsflash: Ni betalar redan för att bli svettiga (genom att vara där). Droppen kommer när de inte ens lyfter undan bänken de själva satt på. Suck. Detta är alltså människor på minst 18 år, kallas vuxna tydligen, som är så lata att det minsta tråkiga struntar de i. Detta är människor som ska utveckla och driva våra företag, detta är människor som ska forska, detta är människor som ska ta hand om våra barn (dina (eventuella) också) och detta är människor som ska vårda oss när vi är sjuka. För de är ju studenter, och det är det vad man utbildas till här. Men, det är alltså människor som skyr lite arbete så pass att de inte orkar, eller ens tänker på, att lyfta undan bänken de satt på. Välkommen till dina framtida arbetskamrater, lärare och vårdare!

Är jag överkänslig? Säg du...

(Så nu har jag gnällt klart - för den här gången)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0