Choo Choo

Tåg verkar vara dagens tema. Såg precis Station Agent, en skön film med Peter Dinklage i huvudrollen. Dinklage spelar en tågentusiast som flyttar ut på landsbygden och in i en gammal stationsbyggnad, varvid han möter ett gäng underligt sköna karaktärer... En skön film för en slö eftermiddag. (Fast till alla DVD-filmsproducenter där ute: Jag vill inte ha reklam på min hyrfilm! Jag har ju redan betalat - då ska jag väl ändå slippa reklamen. På bio hör den till... inte på DVD)

Hur som helst, den rimmar ju väldigt bra eftersom jag om ett par timmar ska sätta mig på nattåget och rulla söderöver genom det mesta av det här avlånga landet. Bara 18 timmar i en tågkupé innan jag är framme. Fast det brukar gå bra - gillar faktiskt att resa med tåg så här. Avslappnat. Antingen får man någon trevlig kupékamrat, eller så kan man luta sig tillbaka och njuta av en god bok. Och så får man ju faktiskt sova bort de flesta timmarna. Ja, jag har sovkupé. Helt klart värt de extra kronorna att få en vettig sovplats...

Flyga? Svindyrt. Och krångligt. SAS med samarbetspartners har ju aktivt satsat på att för mig som student höja priser, försämra service och medvetet strula så mycket som möjligt. De vill uppenbarligen inte ha mig som kund. Så, grattis SAS, jag åker tåg. Nöjda nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0