1 kg pepparkakor

Sitter på 1 kg pepparkakor. Eller njae, inte sitter bokstavligen då, har i min ägo. Inte så länge till dock, och jag kan avslöja att det fulla kilogrammet inte finns kvar fortfarande. Och ni vet ju vad som händer när man äter pepparkakor. Man blir snäll! Så nu är jag jättesnäll, har en massa goda pepparkakor hemma. Vad i hela friden väntar du på? Inte sugen på pepparkakor? Skyll dig själv då, ändrar du dig så är det bara att komma förbi så bjuder jag. Fast det gäller att skynda sig... de går åt.

Läser på Nationalencyklopedin om pepparkakor och varför man blir snäll av dem? Tydligen har de en historia inom medicinen, och har även kallats medicinplättar (plättar är också gott!), och skulle vara bra mot depressioner och användes som psykofarmaka. Och så säger de att allt som är nyttigt smakar illa... Nåja, ska knapra i mig en pepparkaka till. Så blir jag ännu snällare. Och gladare, tydligen.

Mer pepparkakor åt folket! Och åt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0