Och kom ihåg var ni lägger hjälmen sen...

Jag börjar se ett tydligt hjälmtema här... konspiration! Ja, hörrni, när ni klarat av att undvika meteoriter och golfbollar och lagt undan den där hjälmen. Kom för all del ihåg var den ligger. Större stenar är i antågande, hjälmen kan komma till nytta igen. Men SvD skriver att NASA ska göra en Bruce Willis a la Armageddon, och kanske göra så ni slipper hjälmen (som om jag är ärlig inte skulle hjälpa så fasligt mycket i alla fall). Man vill alltså eventuellt skicka en astronaut till en hotande asteroid och på så sätt röja undan hotet. Planen är att astronauten ska ändra asteroidens färdriktning. Jag ser bara en liten brist i planen, eller i alla fall så utelämnas det i artikeln. HUR? Hur ska astronauten ändra färdriktningen. Någon som tänkt på det? Som det mycket riktigt påpekas så är vår kunskap om detta och asteroider i detta avseende ganska liten.

Det enda som jag kommer att tänka på, och NASA får gärna kopiera "min" idé, är Prinsessan Leia (från Star Wars), och hennes citat:

"Would it help if I got out and pushed?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0