När gick Lilla Sjöjunfrun med i maffian?

Kikar på filmer på nätet hos den leverantör där jag hyr. Jag har en fånig och aningen irriterande talang att vilja se det mesta, och min lista är lång som en telefonbok. Nu kikar jag över nyinkomna som jag kan tänkas vilja se och fastnar för Five Fingers. Ska vara en psykologisk thriller där en ung pianist kidnappas av terrorister och bovar och måste spela ett psykologist spel med den brutale ledaren som tydligen kapar pianistens fingrar då han går över linjen. Vad som är intressant är de tipsen om "liknande filmer" som man får. I listan dyker Den lilla sjöjungfrun upp. Ja, precis den. Disney-filmen. Har den blivit bra mycket våldsammare på senare år tro? Det är säkert den där krabban/hummern (minns ej vad han var) Sebastian som inte kan hålla sina stora klor i styr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0