Mission Impossible 3 på DVD

Ser att de kör hårt med DVD-reklamen nu. Det lär de behöva, för den filmen säljer inte sig själv. Dessutom slänger de sig med säljtermer som jag bara inte kan låta bli att såga...

1) "Den bästa Mission Impossible-filmen". Intressant uttalande eftersom jag, efter att ha sett nämnda och föregående MI-filmer, inte kunde hitta ett enda nytt grepp i den nya filmen. Det var precis samma upplägg, precis samma effekter och tricks. MI 3 har inte utvecklats det minsta gentemot de tidigare filmerna, och ingen utveckling hos en uppföljare - det är ett steg tillbaka! Dessutom (spoiler) så är det enda man får se av den avancerade, omöjliga stöten och inbrottet - det som ska vara det centrala och mest spektakulära i hela filmen - klimax - när resten av teamet sitter och väntar i sina bilar. Det är så otroligt dåligt och slappt av filmmakarna så jag kan inte förstå hur den kunde visas i det skicket!

2) "Nu ännu bättre på DVD". Ok. Bättre implicerar en jämförelse, och i det här fallet med sig själv. Och eftersom den är ny på DVD så kan den bara jämföra sig med sig själv i bio-form. Försöker de allvarligt talat påstå att en film är bättre hemma på min lilla taskiga TV jämfört med biosalongen med stor duk och ett anpassat inställt och påkostat ljudsystem? Är de allvarliga? Jag tror inte jag vet någon någonsin som tyckt en film varit bättre hemma än på bio. Det här ska då tydligen vara den första. Tillåt mig tvivla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0