Mirakelmedel

Aftonbladet skriver om det nya Superpillret som är här. Perfekt för de som vill gå ner i vikt, sluta röka eller sluta dricka. Eller varför inte allt på en gång. Och inga biverkningar alls. Förlåt mig, jag är säkert lite av en bakåtsträvare, men jag måste säga att jag är lite skeptisk. Kanske inte till detta specifikt men till mirakelmedel i allmänhet. Känns det som om det är för bra för att vara sant så är det nog det. Minns inte, men jag har ju både sett och läst om det totalt ogiftiga och perfekta medlet DDT (eller hur var det nu), exempelvis. Nåja, detta superpiller har väl (förhoppningsvis) testats och granskats av både framställare och myndigheter, så det är säkert bra.

Själv håller jag mig nog till gympadojorna, måttligt umgänge med alkoholen och borta från all tobak... Känns både bättre - och billigare?

Kommentarer
Postat av: Monica

När batningspillren kom på 60-talet var de också heeelt ofarliga. Bara positiva sidoeffekter - eftersom de innehöll amfetamin och annat kul... Nu sitter (fortfarande) en del av dessa damer på våra anstalter. Visserligen är de inte överviktiga - men...

Jag tror att det låter för enkelt att motionera mera och äta mindre. Folk vill inte lyssna på enkla lösningar eftersom de kränker deras självkänsla..

2006-11-10 @ 14:05:59
Postat av: Enc

Du har så rätt... glömde bantningspillren, men de finns/fanns ju de med. Och jag har hört någon "rolig" historia om dem med.

Jo, det är alldeles för enkelt med motion (även om det funkar för mig) - men som du säger, det tas gärna som en kritik av deras livstil eller person.

Fast... om vi kan behandla symptomen så kan vi väl lika gärna strunta i orsaken...

2006-11-10 @ 19:50:33
Postat av: Enc

Fast tanken slog mig, de vill ju angripa orsaken också. Det blir ju bara bättre och bättre det här...

2006-11-10 @ 19:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0