Frustration i kubik...

... fast nu kanske det händer nåt i alla fall. Mitt problem med läraren som aldrig tat tag i min uppsats kanske kan vara på väg mot sin lösning. En lösning jag gärna undvikt om jag hade kunnat. Men vad ska jag göra? Det var i stort sett det ända jag kunde göra. Var i alla fall hos prefekten och "grät ut". Snarare försökte jag sakligt förklara situationen som den är, och han sa att han skulle ta tag i det. Så vi får väl se. Nämnde även att jag funderade på att göra en anmälan till Högskoleverket. Inte för att sätta dit någon, men för att just regler kring uppsatser är ett svart hål just nu, där det är väldigt luddigt och få rekommendationer finns som man kan förhålla sig till. I motsats till tentor - där det finns riktlinjer både lokalt och centralt. Kanske inte var perfekt att säga så... men jag var ju ärlig åtminstone.

Skönt att vädret har en lugnande effekt åtminstone. En halv meter snö på backen, stora drivor vid kanterna som ramar in vägarna. Ett sakta stillsamt lätt snöande som håller toppen av snön vit och gnistrande. Decimeter av snö som hänger på grenar och kontrasterar fint mot djupröda rönnbär. Och så fågelsång. Say what? Fågelsång, jo faktiskt. Satt två små blåmesar alternativt talgoxar högt i ett träd och pep lite förnöjt. Undrar om de gillar vintern som jag - eller om de bara föväxlat årstiderna...

Kommentarer
Postat av: SB

Hoppas det löser sig.

2006-11-13 @ 18:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0