Det märks att vi lever i ett civiliserat samhälle...

... när vi äntligen klarar av att konstruera nåt så magnifikt som en fyrvånings hamburgare. Vad jag längtat. Visst, jag är alltjämnt förbryllad hur man en gång i tiden kunde bli mätt på en vanlig hamburgare hos McDonalds. Nu tycker jag t o m en Big Mac är för lite mat... tacka vet jag hamburgarna i Kiruna (möjligtvis det enda verkligen positiva jag har att säga om den stan). Där kunde man få 2*200 gram, det var en utmaning. Fanns även med pommes frites till om man så önskade. 1 kg kött som Expressen om... ja det är ju nu utveckling på hög nivå. Vi är t o m så kunniga att vi vet att det är farligt för oss så vi har medicinskt kunnig personal på plats... Länge leve oss, eller till nästa hjärtattack åtminstone...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0