Budgetvinter

Nu har Fader Vinter snålat tillräckligt. Nu har det vart plusgrader över en vecka och vattnet som borde sakta dala och singla ner och täcka landskapet i en vackert vit och ren vinterdräkt fallit snabbt, hänsynslöst och framför allt blött. Slagit och borrat sig ner i det oskuldsfulla snötäcket som tappert fortfarande trotsar värmes ologiska regim. I will have no more of it. Fader Vinter, som började så bra, har verkligen slappat till på sistone. Jag kräver bättring!

Ska snart resa söderöver till breddgrader där budgetvinter och slask är normen. Kommer antagligen inte kännas lika jobbigt där, det är ju liksom så det ska vara. Men när jag kommer tillbaka så...

Förresten, kikade på min verifikation från SAS. Under Baggage Allowance läser jag 20K. 20K? Inte 20 Kg, utan 20K. Tja, det kan väl inte tolkas på annat sätt än att man får ha med sig 20 000 väskor...? SAS har blivit generösare sen jag reste med dem sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0