Senaste offret... pepparkakshusen!

Översvämningar, torka. Hetta... allt är extrema varianter på väder som den globala klimatförändringen fått skulden för, troligtvis rättvist dessutom. Men man vet att det verkligen är fara å färde när husen rasar ihop på grund av vädret. Ja, inte vanliga hus då, utan pepparkakshus. TerraDaily rapporterar från det normalt kalla Sverige om pepparkakshusleverantören som fått många upprörda påringningar efter att husen kollapsat... och om man får tro artiklen så beror det på den skenande växthuseffekten! Det milda och fuktiga vädret är helt enkelt katastrofalt för den läckra konstruktionen... Jag som alltid funderat varför glasyr och Non-stop aldrig slog som riktigt byggnadsmaterial. Och nu har vi verkligen en anledning och ett argument när barnen frågar varför de inte kan bo i ett kakhus.

Tilläg: Ser även att Aftonbladet skriver om det...

Fast jag tvekar att växthuseffekten på ett så brutalt och spektakulärt kollapsar husen som jag och min bror gjorde förr i världen. Arméer av Lego-gubbar med vapen och maskiner, rymdskepp och alla otroliga manicker hade världens äventyr i familjens pepparkakshus nån gång efter nyår när det var ok att demontera det. Det var tider det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0