Mysteriet SJ

Är det inte underligt att ett företag som jag vill minnas för bara något år sen stod på ruinens och konkursens brant nu kan ge sina anställda 10 kkr i bonus. Visserligen gott och väl det, trevligt när det går bra för folk och företag. Men hur gick det till? Jag är SJ på spåren (ursäkta - ibland är bara humorn på topp)! Jag, som nu befinner mig i en mindre ort ungefär vid Vätterns södra spets, tänkte fira nyår med vänner i Trelleborg. Nyår, med andra ord dumt att köra bil. Så tåg var ju det logiska svaret. Hoppade glatt in på SJs hemsida och sökte fram en resa. Och satte i halsen när jag såg priset! Över 600 spänn för en student i andra klass! Enkel resa. Argh. Jag kom snabbt fram till att det är betydligt billigare för mig att ta ett konkurrerande tågbolag och resa till Luleå, vilket är en mångfalt längre resa än att röra på mig över södra Sverige. Med de priserna är det inte särskilt konstigt om SJ, i stort sett utan konkurrens, går bra. Hur som helst... tråkigt var det och de tappade åtminstone en kund i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0