Mobbad chokladpralin

Förstår inte varför den stackars Körsbär i likör blir sist vald gång på gång, år på år i varje julreklam för Aladdin. Det är ju en av lådans bästa bitar - riktigt god. Man undrar ju varför Marabou har kvar en pralin som de år efter år porträtterar som att ingen vill ha den. Vilket då inte är sant, vilket säkert Marabou, eller Kraft Foods som är bolaget bakom, vet om. Vilket också gör att Körsbäret finns kvar år efter år, till min lycka. Vill ingen annan ha Körsbäret blir det ju mer till mig...

Fast man kan ju undra... läser så här om Aladdin på Kraft Foods hemsida: "Aladdin står för omtanke och gemenskap...". Jag undrar verkligen om Körsbäret är tillfrågad när denna mening formulerades.

Sen har jag en väldigt vag minnesbild, från den antika tid då jag var litet barn, så vag att jag inte vet om den är sann att det fanns en ask med bara mörka praliner, jag tro den var blå. Är det någon som vet om den är verklighet, den nämns inte heller på hemsidan, medan den ljusa Paradis lyfts fram.

Ja, det är ju juletid, en tid för önskningar, så jag önskar väl mig mer Körsbär (i likör) och en ask med mörka praliner... Vem har telefonnumret till Tomten?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Den som väntar på något gott, spar det bästa till sist osv. Förövrigt kan jag skicka dig mina körsbär i likör om jag skulle få ngn Alladinask i jul. (anledningen till det är att jag själv tycker de är vidriga..) Numret till tomten har jag tyvärr inte, prova att sök på eniro.;)

2006-12-20 @ 13:28:07
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Enc

Jag tar tacksamt emot alla körsbär... bara de är i likör. Hmm... man kanske borde bli misstänksam här över sina anledningar...

2006-12-23 @ 19:24:53
Postat av: Martin

Intressnt resonemang. Jag har inte tänkt på det så faktiskt. Att Marabou de facto marknadsför sin produkt med att det finns bitar i asken som de flesta inte gillar.

2006-12-24 @ 09:42:35
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Pär

Förr var Paradis-asken blå och vit medan aladdin var röd och vit. Paradis har alltid bara innehållit ljusa praliner. Tyvärr har Aladdin blivit rätt kass med åren. Förr låg det alltid en Aladdin-kartong med på min önskelista men nu skall den tas bort. Vart tog Fransk nougat vägen? Roché nougat? Marsipan (som förr alltid blev kvar till sist)? Vad är pärlnougat, cocos-kola, höstnougat?

2007-01-03 @ 02:13:52
Postat av: Daniel

Och var är nougat med nougat, trippelnougat, nougattryffel, nougatnougat, silvernougat och krispnougat?

Nä, det enda som sticker ut är ju körsbär i likör. Allt annat är sliskig... nougat.

2007-11-27 @ 12:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0