Julmat...

Jag tror DN försöker ge oss nåt kollektivt dåligt samvete när de publicerar artiklar som denna. Den heter "Så bränner du julmaten" men andemeningen när man läser blir snarare "Ät inte julbord - för du blir aldrig av med det..." . Nu är jag visserligen inte den som bryr mig särskilt mycket, och inte den som behöver bry mig heller, lyckligtvis. Men 18 minuter i TV-soffan för att bränna av en ( 1 ) pepparkaka? Ok, 18 minuter i Tv-soffan kan jag klara - men vem sjutton äter 1 pepparkaka. Jag äter möjligtvis 1 pepparkaksburk. Det blir många minuter i Tv-soffan. Och visst, jag gillar min Tv-soffa, men jag vill nog inte bo där...

Fast jag har lösningen (och det heter inte motion :) ). Pepparkaksdeg. För tänker man på det logiskt, vad händer egentligen när man bakar pepparkakor. Jo, man sätter in pepparkaksdeg i ugnen. Ugnen är varm och värme är energi. Alltså säger det ju sig själv att det är i ugnen det bokstavligen bakas in energi i pepparkakorna. Med andra ord så borde det inte vara några som helst problem att äta pepparkaksdegen... som är så god dessutom!

Så roffa åt er på julbordet, men fråga efter pepparkaksdeg istället för pepparkakor.
Happy hunting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0